vrijdag 10 mei 2013

Documenten via MyCareNet verplicht vanaf 1 juli 2013

MyCarenet is verplicht vanaf 1 juli 2012. Dit betekent dat vanaf deze datum de facturatie voorheen op diskettes/cd, enkel nog via electronische weg (MyCarenet dus) zal verlopen.
Vanaf 1 juli 2013 worden ook alle toiletaanvragen, kennisgevingen specifieke technische verstrekking (STV) en kennisgeving palliatieve zorgen verplicht via Mycarenet.

EasyNurse maakt het u zo gemakkelijk!



Wij kunnen al uw aangiftes, aanvragen en kennisgevingen via MyCarenet verzenden!
  • Facturatieaangifte en aanvraag verzekerbaarheid (sedert 16/10/2009)
  • Toiletaanvraag (sedert 10/09/2010)
  • Kennisgeving palliatieve zorg (vanaf 01/09/2011)
  • Kennisgeving specifieke technische verstrekking (vanaf 01/09/2011)

Dit gebeurt uiterst eenvoudig
  • Facturatieaangifte : automatisch na afsluiting. (Je hoeft niets te doen !)
  • Documenten : na invullen van de gegevens, druk op de knop 'SEND'

Alle antwoorden van de mutualiteiten worden AUTOMATISCH opgehaald en verwerkt door EasyNurse! Alle technische aspecten worden door EasyNurse opgevangen, d.w.z. geen beslommeringen of problemen met MyCarenet.

Wie of wat is MyCareNet ?

MyCareNet is het platform via dewelke de gegevens voor facturatie, verzekerbaarheid en documenten naar de landsbonden worden verzonden. Het vervangt de verouderde diskette. Het verzenden van gegevens via MyCarenet is veilig, betrouwbaar en de landsbonden verzenden een ontvangstbericht.
Een hele vooruitgang dus.

Verzekerbaarheid.

Iedere nieuw ingevoerde patient in het systeem wordt automatisch gecontroleerd op verzekerbaarheid. Zo ben je zeker dat er geen problemen zullen zijn met de facturatie.

Facturatie.

Easynurse heeft de toelating om vanaf oktober 2009 de facturatie te verzenden en de verzekerbaarheid van de patient aan te vragen via MyCareNet. De antwoorden worden AUTOMATISCH opgehaald. (Je hoeft hier niets voor te doen !) Deze binnengekomen berichten worden onmiddellijk en op een gebruiksvriendelijke manier weergegeven in EasyNurse.
Op termijn (dus niet onmiddelijk) wordt de afschaffing van de papieren factuur in het vooruitzicht gesteld. Deze moet dus momenteel nog altijd geprint en verzonden worden naar de VI.

Documenten.

Volgende documenten kunnen via MyCarenet :
  • De toiletaanvragen vanaf 10/09/2010
  • De kennisgeving palliatieve zorg vanaf 01/09/2011
  • De kennisgeving specifieke technische verstrekking vanaf 01/09/2011

Wil je meer hierover lezen : klik dan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten